تبلیغات

۱۳۸۷ تیر ۲۸, جمعه

خطرناک ترين نام‌های دامنه اينترنتی

خطرناک ترين نام‌های دامنه اينترنتی

بر اساس بررسي يک شرکت امنيتي، وب‌سايت‌هاي ثبت شده در نام‌هاي دامنه‌ hk. هنگ کنگ، cn. چين و ph. فيليپين، بيش از ساير سايت‌ها بازديدکنندگان را در معرض يک تهديد امنيتي قرار مي‌دهند.

خطرناک‌ترين نام‌های دامنه اينترنتی www.dishab.comبراساس گزارش شرکت امنيتي مک آفي که در ميان ‌265 نام دامنه کلي و ملي، ‌9/9 ميليون وب‌سايت را مورد بررسي قرار داده، ‌2/19 درصد از تمامي وب سايت‌هاي hk. براي کاربران اينترنت خطر امنيتي داشته و ‌11 درصد يک تهديد امنيتي ايجاد مي کنند.

در نام دامنه ph. اين امر در مورد حدود ‌7/7 درصد از وب‌سايت‌ها صدق مي‌کند و براي نام دامنه‌ ph. خطر کلي از سال گذشته‌ي ميلادي ‌270 درصد افزايش يافته است که اساسا از نام‌هاي دامنه‌ ديگر بالاتر است.

اين حقيقت که نام‌هاي دامنه‌ فوق ارتباط جغرافيايي خاصي دارند به اين معني نيست که سرور وب اين آدرس‌هاي وب يا اشخاص مسوول اين سرورها، در اين منطقه واقع هستند.

سال گذشته نام‌ دامنه‌ tk. مربوط به جزيره‌ي توکلو در جنوب اقيانوسيه به عنوان پرخطرترين سايت‌هاي اينترنتي رتبه‌بندي شد.

به گفته مسوولان مک آفي، گزارش سال گذشته شرکت هلندي، مسوول ثبت نام دامنه‌ tk. را واداشت سياست‌هاي خود را مورد بررسي مجدد قرار دهد به گونه‌اي که امسال tk. بطور قابل ملاحظه‌اي امن‌تر شده و از ميان ‌74 نام دامنه، رتبه‌ ‌28 را به دست آورد.

بر اساس اين گزارش، در ميان نام‌هاي دامنه‌ کلي، info. با ‌73/11 درصد، پرخطرترين بوده و براي com. اين رقم ‌26/5 درصد است و امن‌ترين نام دامنه‌ کلي نيز gov. شناخته شد.

شيوع نرم‌افزارهاي مخرب در وب‌سايت‌ها در سطح نسبتا پايين ‌07/0 درصد است، بنابراين از هر ده هزار وب سايت بازديد شده، هفت سايت به طور متوسط کاربران را در معرض خطر آلودگي رايانه قرار مي‌دهند که آلوده شدن يا نشدن رايانه‌ کاربر به قدرت نرم‌افزار مخرب و نرم‌افزار امنيتي، تنظيمات و خصوصيات رايانه‌ي مورد بحث بستگي دارد.

وب‌سايت‌ها در برخي از نام‌هاي دامنه داراي خطر بالاتر از حد متوسط بودند. به عنوان مثال مک آفي در ‌1/1 درصد از وب‌سايت‌هاي نام دامنه‌ ro. (روماني) نرم‌افزار مخرب يافت که ‌15 برابر بالاتر از حد متوسط است.

بر اساس اين گزارش، info ،.ro ،.ws ،.biz ،.cn. پنج نام دامنه‌ نخست در زمينه‌ شيوع دانلودهاي خطرناک شناخته شدند.

هیچ نظری موجود نیست: