تبلیغات

۱۳۸۷ تیر ۲۹, شنبه

خوردنی های شفابخش - خرما

خرما يكى از ميوه هايى است كه مقدار فسفر و كلسيم آن درست به مقدار فسفر و كلسيمى است كه به طور طبيعى در بدن ما وجود دارد. خرما داراى ويتامين آ است و بطورى كه مى دانيد اين ويتامين مخصوص رشد است و همين ويتامين است كه براى نگهدارى كلسيم در بدن براى تعادل اعصاب و تغذيه بدن لازم است .فسفرى كه در خرما وجود دارد، سلولهاى عصبى را سرزنده نگه مى دارد و اين ماده حياتى است كه چاره و درمان موثر تمام كمبودهاى بدن مى باشد.

بر طبق تحقيقات علمى كه اخيرا به عمل آمده است ، معلوم شده است كه احتياج انسان به آهن 9 درصد ميلى گرم در هر روز است . با تجزيه اى كه در خرما به عمل آورده اند ثابت شده است كه در هر صد گرم خرما 6/3 تا 5 ميلى گرم آهن وجود دارد. پس با مصرف مقدارى كمى خرما، احتياج بدن به آهن رفع مى شود و چنانكه مى دانيد آهن نيرو دهنده گلبولهاى قرمز خون است و چون خرما داراى مقدار زيادى آهن است در جلوگيرى از كم خونى و يا معالجه و درمان آن اثر كاملى دارد.

وجود منيزيوم در خرما نيز قابل توجه است ... معمولا براى يك كيلو خرما يك متر مكعب آب لازم است در مناطقى كه درختان خرما مى رويد كمياب است و سرشار از املاح معدنى مخصوصا منيزيوم است كه ميوه خرما از آن بهره كافى مى برد. وجود منيزيوم در خرما سبب شده است صحرانشينان كه در واحه ها و آبادى هاى نزديك به درختان خرما زندگى مى كنند و اغلب خوراك آنها خرما است از ابتلا به سرطان مصون بمانند. زيرا ثابت شده است منيزيم يكى از موادى است كه اگر به مقدار كافى در غذا باشد مصونيت در مقابل سرطان ايجاد مى كند. ماده گرانبهاى منيزيم علاوه بر اين كه در مقابل سرطان مصونيت مى دهد خودش هم ((كاتاليزور)) است و اين ((كاتاليزور)) براى اصول تغذيه ما لازم است زيرا منيزيم انرژى عضلاتى را تقويت مى كند و قواى عصبى و عمومى بدن را افزايش مى دهد. منيزيم با فسفر تقويت كننده اعمال فكرى ما نيز هستند. اين نكته را هم ناگفته نگذاريم كه منيزيوم براى پروستات و كليه ها هم ماده غذايى گرانبهايى است .گاهى كليه ها نمى توانند از ورود قند به خون جلوگيرى كنند و در نتيجه بيمارى ((ديابت )) پيدا مى شود در اين صورت يك رگه منيزيوم مى تواند جريان كارها را به سير طبيعى خود سوق دهد اشخاصى كه به بيمارى ديابت مبتلا شده اند خرما براى آنها شيرينى طبيعى است و چون داراى ويتامين ب 2 نيز هست ، غذا را خيلى زود جذب بدن خواهد كرد.

خرما بايد تازه و طبيعى باشد. خرمايى كه تخمير شده . يا با مواد شيميايى شسته باشند براى سلامتى خوب نيست و حتى الامكان بايد خرماى تازه و طبيعى مصرف كرد. كسانى كه دچار كم خونى شده اند مى توانند در جاهايى كه درختان خرما وجود دارد رژيم خرما بگيرند و به جاى هر غذايى روزى نيم كيلو خرما بخورند و چنانچه اين كار را يك ماه ادامه دهند، كم خونى آنها برطرف خواهد شد و داراى رنگ و رخسار سالم و شادابى خواهند شد.

هیچ نظری موجود نیست: