گلشیفته فراهانی با"درباره الی"به ایران بازمی‌گردد

گلشیفته فراهانی با"درباره الی"به ایران بازمی‌گردد

گلشیفته فراهانی با اکران نوروزی فیلم سینمایی “درباره الی” راهی ایران می‌شود تا به فعالیت خود در سینمای ایران ادامه بدهد.

فراهانی در نشست مطبوعاتی “درباره الی” در برلین اعلام کرده بود با پاسپورت ایرانی از کشور رفته و با همان پاسپورت قصد دارد به ایران بازگردد. این سخنان نشان از آن داشت که بازیگر جوان سینما تمایلی به ماندن در خارج و ادامه بازیگری در سینمای اروپا و هالیوود به شرط ترک سینمای ایران ندارد.

رفتن فراهانی از ایران و بازی او در فیلم سینمایی “مجموعه دروغ‌ها” و در نهایت خبرهایی که در حاشیه این اقدام‌ها منتشر شد، اتفاقی غیر منتظره برای دست‌اندرکاران فیلم سینمایی “درباره الی” بود. این فیلم که در چارچوب کاملاً‌ قانونمند سینمای ایران تولید شده بود، به دلیل شرایطی که برای فراهانی به وجود آمد در تعلیق قرار گرفت.

البته در همان مقطع جناح‌هایی که معمولاً انتقادهایی را متوجه بخش‌های مختلف سینما می‌دانند از جمله هیئت اسلامی هنرمندان یا مشاور رئیس جمهوری در امور هنری موضعگیری چندان منفی در این مورد نکردند. اینها نوید بخش برخوردی منطقی‌تر با اتفاق رخ داده بود.

حضور فیلم در بیست و هفتمین جشنواره فیلم فجر و از همه مهمتر نامزدی آن در رشته‌های مختلف و در نهایت کسب چند جایزه از جمله دو جایزه مهم بهترین کارگردانی و بهترین فیلم از نگاه مردم، نشان داد موضعگیری‌ها نسبت به چهارمین فیلم اصغر فرهادی رو به تعدیل است.

“درباره الی” با موفقیت در جشنواره فیلم برلین و بردن خرس نقره‌ای بهترین کارگردان، بیشتر از حواشی که در مورد آن مطرح می‌شد فاصله گرفت. در مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم فجر هم رسول صدرعاملی در بخش بزرگداشت خود یادی از گلشیفته کرد و گفت: همین دیشب صحبت این بود که با سفر همکارانمان به جشنواره برلین، دختر کوچک سینمای ایران را به وطن بازگردانیم.

پس از این اظهارات صدرعاملی بود که فراهانی در نشست مطبوعاتی “درباره الی” در برلین اعلام کرد با پاسپورت ایرانی از کشور رفته و می‌خواهد با پاسپورت ایرانی به وطنش بازگردد. موضعگیری مثبت جواد شمقدری درباره بازگشت گلشیفته به ایران نشان از برطرف شدن بسیاری از اخبار و حواشی به وجود آمده دارد.

مشاور هنری رئیس جمهوری حدود 20 روز قبل اعلام کرد بازگشت گلشیفته را به ایران بدون مانع می‌داند. با توجه به حمایت رئیس جمهوری از اکران “درباره الی” در جشنواره و موفقیت‌های داخلی و خارجی فیلم و از سوی دیگر نظرهای مثبت در مورد بازگشت فراهانی، می‌توان امیدوار بود همزمان با اکران نوروزی “درباره الی” این بازیگر جوان و مستعد به ایران بازگردد.

منبع:مهر