تبلیغات

۱۳۸۷ مرداد ۱, سه‌شنبه

بيل گيتس بازنشسته می شود

بيل گيتس بازنشسته می شود

بيل گيتس 52 ساله بنيانگذار شرکت مايکروسافت با 50 ميليارد دلار ثروت و پس از 18 سال محبوبيت جهاني از اول ژوييه بازنشسته مي شود.

گيتس پس از بازنشستگي از مايکروسافت، رييس هيات مديره و بزرگ‌ترين سهامدار آن باقي خواهد ماند اما به گفته‌ تحليلگران او همچنان بخشي از مايکروسافت بوده و عزيمت وي نمادين خواهد بود.



ويليام گيتس سوم (بيل گيتس) در 28 اکتبر 1955 در سياتل (واشنتگن) متولد شد و در همان شهر در کنار والدين و دو خواهرش رشد کرد. در سالهاي دبستان به کودکي تبديل شده بود با چشمان آبي درشت، عينکي بزرگ و موهايي با فرق کج که گذشت زمان در طول اين سالها هيچ تغييري در ظاهر وي ايجاد نکرده است.

به طوري که هنوز هم در سن 52 سالگي و در شرايطي که هفته آينده با مايکروسافت وداع مي کند با همان چشمان درشت آبي و موهايي با فرق کج و عينکي بزرگ ديده مي شود.

بيل گيتس از اول ژوييه در سن 52 سالگي و 50 ميليارد دلار پول ثروت که تقريبا معادل يک ميليارد دلار در هر سال زندگي اش است بازنشسته مي شود.

بيل گيتس با محصولاتش که نخريدن آنها غيرممکن است دنيا را به زير سلطه خود درآورد.

درحالي که وي که هرگز نتوانست تحصيلاتش را در هاروارد به پايان برساند سال گذشته از دانشگاه هاروارد ليسانس افتخاري دريافت کرد.

بنيانگذار جنجال برانگيزترين شرکت دنياي انفورماتيک پس از بازنشسته شدن قصد دارد فعاليت خود را در بنياد بيل و مليندا گيتس در مبارزه با مالاريا و کشف مکانيزمهاي سري سيستم ايمني آغاز کند و در تلاش خواهد بود تا هزينه تحقيقاتي را در عرصه کشف و ايجاد يک مقاومت طبيعي در برابر انگل اين بيماري مهلک تامين کند.

از زماني که گيتس روند تغيير فعاليت خود از رهبري مايکروسافت به هدايت بنياد خيريه‌ي بيل و مليندا گيتس را آغاز کرد سمت وي به عنوان مدير معماري نرم‌افزار به ري اوزي واگذار شد.

کرگ ماندي هم وظايف مدير پژوهش و مدير استراتژي را از وي به ارث برده و استيو بالمر، همکلاسي سابق‌ بيل گيتس در دانشگاه هاروارد، مدير اجرايي غول نرم‌افزاري شده است.

بيل گيتس در اول ژانويه 1994 با مليندا فرنچ ازدواج کرد که اولين ثمره اين ازدواج يک دختر به نام "جنيفر کاترين گيتس" است که در سال 1996 متولد شد. درحال حاضر بيل و مليندا سه فرزند دارند که دو کودک وي هنوز دبستان را تمام نکرده اند.

هیچ نظری موجود نیست: