تبلیغات

۱۳۸۷ تیر ۱۱, سه‌شنبه

اضافه کردن Recycle Bin به منوی استارت ویندوز XP

اضافه کردن  Recycle Bin  به منوی استارت ویندوز XP  امروز قصد دارم ترفند بسیار جالب و مفیدی را که از طریق رجیستری ویندوز انجام می شود را به دوستان معرفی کنم .

با انجام این ترفند آیکون سطل آشغال (Recycle Bin ) ویندوز در منوی استارت نمایش داده می شود و می توان این آیکون را از طریق Properties منوی استارت ( Start ) کنترل کرد ...

بخش اول : اضافه کردن Recycle Bin به منوی استارت :
برای انجام این کار ابتدا فایل رجیستری مربوط به این ترفند را دانلود و اجرا کنید بعد از اجرا کردن فایل رجیستری - بخش اول یکبار کامپیوتر را راه اندازی مجدد ( Restart ) کنید . بعد از انجام این کار آیکون سطل آشغال ویندوز مطابق تصویر زیر به منوی استارت اضافه می شود که این آیکون واقع در منوی استارت فقط این قابلیت را دارد که با کلیک بروی این آن می توانید به وارد Recycle Bin ویندوز xp شوید .

فایل رجیستری مربوط به بخش اول

بخش دوم : اضافه کردن عبارت "Empty Recycle Bin" به کلیک راست آیکون :
من با اضافه کردن کد بسیار کوچکی به فایل رجیستری بخش اول امکان بسیار مفیدی به آیکون Recycle Bin که در منوی استارت می باشد اضافه کردم و آن عبارت "Empty Recycle Bin" در کلیک راست این آیکون می باشد ( قابلیتی که در فایل رجیستری بخش اول وجود ندارد ) . در واقع با دانلود و اجرای فایل رجیستری - بخش دوم علاوه بر قرار گرفتن آیکون سطل آشغال در منوی استارت عبارت "Empty Recycle Bin" نیز به کلیک راست این منو اضافه می شود .( مطابق تصویر زیر )

فایل رجیستری مربوط به بخش دوم

بخش سوم : کنترل آیکون Recycle Bin از طریق Properties منوی استارت :
شاید خیلی از دوستان بعد از اجرا کردن این فایل رجیستری و قرار گرفتن آیکون سطل آشغال در منوی استارت نظرشون عوض بشه و تمایلی نداشته باشند گه این آیکون در این بخش باشه به خاطر همین اول تصمیم داشتم با ایجاد یک فایل رجیستری غیر فعال کننده ( مانند بسیاری از ترفندهایی که در بخش رجیستری معرفی کرده بودم ) که با کلیک بروی آن فایل رجیستری آیکون سطل آشغال از منوی استارت حذف شود ولی فکر بهتری به ذهنم رسید . قطعا دوستان اطلاع دارند که با استفاده ازقسمت Properties منوی استارت ( Start ) می توان آیکون هایی همچون MY computer - My music و ..... را از منوی استارت حذف و یا اضافه کرد . با توجه به این ویژگی منوی استارت ٬ کد دیگری به فایل رجیستری بخش دوم اضافه کردم که قابلیت بسیار خوبی به این فایل رجیستری اضافه می کند . با دانلود و اجرا کردن فایل رجیستری - بخش سوم علاوه بر اینکه آیکون سطل آشغال در منوی استارت قرار می گیرد و در کلیک راست این آیکون عبارت "Empty Recycle Bin" وجود دارد ٬ عبارت Recycle Bin در قسمت Properties منوی استارت ( Start ) نیز اضافه می شود ( مطابق تصویر زیر ) که با برداشتن و یا گذاشتن تیک کنار عبارت Recycle Bin می توان به راحتی این آیکون را از منوی استارت حذف و یا اضافه کرد .

فایل رجیستری مربوط به بخش سوم

چند نکته : علت اینکه این ترفند را من در سه بخش تقسیم کردم و در هر مرحله فایل رجیستری را گسترش دادم این بود که دوستان علاقه مند این سه فایل را با هم مقایسه کنند و تغییرات انجام شده در هر فایل را ببینند وگرنه برای من ساده تر بود که از همان اول فایل رجیستری بخش سوم را برای دانلود قرار می دادم . در ضمن دوستان می توانند با کلیک بروی هر یک از فایل های رجیستری و انتخاب گزینه Edit محتویات داخل فایل رجیستری و مسیر تغییرات را مشاهده کنند . جا داره از سایت theeldergeek که در تهیه این مطلب به من خیلی کمک کرد تشکر کنم .
دوستان که کمی با این نوع کد ها آشنا هستند می توانند با کمی دستکاری این فایل رجیستری بخش سوم کار های جالبی انجام دهند به عنوان مثال با تغییر یک پارامتر در این فایل رجیستری عبارت کپی ( Copy ) در کلیک راست آیکون سطل آشغال منوی استارت فعال می شود و می توانید سطل آشغال ویندوز را در هر بخشی که دلتان می خواهد کپی کنید . می توانید با تغییرات کوچکی در این فایل رجیستری سطل آشغال ویندوز که بروی دسکتاپ قرار دارد را از طریق Folder Options مخفی کنید و ...

هیچ نظری موجود نیست: